Kjøpsbetingelser

Privatpersoner:

Frakt til private i Norge

Til privatkunder sender vi pakkene med Postnord Mypack Collect eller MyPack Home

Hentes på utleveringssted / Postnord MyPack Collect: 99,-

  • Du vil få en SMS med sporingsinformasjon og forventet dato for pakkens ankomst på utleveringssted.
    Pakken sendes automatisk til ditt nærmeste utleveringspunkt for Postnord (matbutikk, kiosk, blomsterbutikk, pakkeboks).
    Hentefrist for Postnord MyPack er 1 uke, men man kan selv forlenge fristen kostnadsfritt 1 uke.
    Dette kan man gjøre i Postnord sin app eller på Postnord.no.
     
  • Dersom pakken ikke blir hentet innen hentefristen, blir den returnert til oss og kunden blir fakturert et gebyr for returfrakt og omkostninger på kr 299,-. Pakken kan sendes på nytt, mot at kunde betaler ny fraktkostnad.

 

Leveres på døren / Postnord MyPack Home: 199,-

  • Du blir kontaktet av Postnord for å avtale tidspunkt for levering av pakken. Det må signeres ved levering på budets terminal.

 


Angrerett

Dersom du skal benytte deg av angreretten, må pakken hentes ut på utleveringssted (ved MyPack Collect) og returneres til oss sammen med signert angrerettskjema (Sendt på e-post samtidig som din ordrebekreftelse). Angreretten kan benyttes innen 2 uker etter utleveringsdato. Du kan altså ikke bare la være å hente ut pakken.
 

Merk at angreretten ikke gjelder for bestillingsvarer og / eller produkter som er produsert / endret etter kundens egne mål. Angreretten gjelder kun for privatkunder.
 


Kontaktinformasjon

Kunden står ansvarlig for at oppgitt kontaktinformasjon er riktig (navn, adresse og telefonnummer, e-post adresse etc.).

 


Transportskade

Ved synlige skader på emballasje, skal dette registreres på sjåførens håndterminal eller fraktbrev ved levering til bedrift eller hjemlevering privat. Kunde kan da nekte mottak av forsendelsen. Dette gjelder også dersom det er synlige skader på emballasje ved utlevering av Mypack.

Dersom kunde velger å ta imot forsendelsen selv om det er synlige skader på emballasje og det viser seg at innholdet er skadet, er det viktig at dette blir rapportert til transportør og Arkivprodukter AS umiddelbart (innen 4 timer)

 


Bedrift:

Ved registrering av ny bedrift må hele organisasjonsnummeret legges inn. Hvis du får feilmelding, er det fordi ditt organisasjonsnummer allerede eksisterer i vårt system, og du får ikke registrert det. Ta da kontakt med oss på e-post eller telefon, så hjelper vi deg med å få lagt deg til på eksisterende kundekonto, eller oppretter en ny.

Vi sender faktura som EHF til de bedrifter som kan motta dette, men for at det skal gå MÅ org. nr legges inn riktig. Hvis du er usikker på om det er riktig ta kontakt så hjelper vi til med å få det riktig.

Merking av faktura gjøres i feltet: Deres ref.

 

Fraktberegning bedrift

De bestilte varene vil bli pakket, målt og veid for fraktberegning.
Fraktbeløpet vil bli lagt til i totalbeløpet i etterkant og vil ikke vises i autogenererte ordrebekreftelser.

Dersom du ønsker et prisestimat på din forsendelse, kan du forespørre dette på e-post før bestilling. Vi vil da ta kontakt for å informere om fraktkostnad før ordren sendes fra vårt lager.

 


Frakt til bedrifter

Til bedrifter blir varer levert på døren med mindre bedriften driftes fra en privatadresse.
Driftes bedriften fra en privatbolig e.l. vil varer sendes som Postnord Mypack og forsendelsen vil kunne hentes ved nærmeste utleveringssted for Postnord eller det kan avtales utkjøring.

Arkivprodukter AS forbeholder seg retten til å endre kundens valg hvis nødvendig.

 


Transportskade

Ved synlige skader på emballasje, skal dette registreres på sjåførens håndterminal eller fraktbrev ved levering til bedrift eller hjemlevering privat. Kunde kan da nekte mottak av forsendelsen. Dette gjelder også dersom det er synlige skader på emballasje ved utlevering av Mypack.

Dersom kunde velger å ta imot forsendelsen selv om det er synlige skader på emballasje og det viser seg at innholdet er skadet, er det viktig at dette blir rapportert til transportør og Arkivprodukter AS umiddelbart (innen 4 timer)

 

Ansvarsbegrensninger

Arkivprodukter frasier seg ethvert ansvar (og utelukker herved alt ansvar) for enhver form for særskilte-, indirekte- eller følgetap, samt for enhver form for tap av fortjeneste, tap av inntekt, tap av forventet oppsparing, tap eller ødeleggelse av data, tap eller skade av goodwill, forretninger eller omdømme (og i hvert av tilfellene enten det er kategorisert som direkte eller indirekte og uansett hvordan det oppstår, inkludert i forbindelse med kontraktbrudd eller forsømmelse). Dette gjelder imidlertid ikke i tilfeller hvor Arkivprodukter forsettlig eller grovt uaktsomt har forårsaket misligholdet. I slike tilfeller skal imidlertid ansvaret begrenses til den kjøpesummen som er betalt for det mangelfulle/forsinkede produkt.

 

Force Majeure

Arkivprodukter er ikke forpliktet til å levere produktene så lenge det foreligger en hindring som følge av en hendelse utenfor Arkivprodukters kontroll. Slike hendelser inkluderer, men er ikke begrenset til brann, krig, opprør, naturkatastrofer, streik, arbeidskonflikter, pandemier, lovendringer, mangel på tilgjengelige transportmidler samt mangler ved; eller forsinkelser fra underleverandører eller produsenter. Hvis forholdet vedvarer i mer enn en måned, har Arkivprodukter rett til å heve kjøpsavtalen med umiddelbar virkning.