Produkter

page

Frakt & Betaling


Fraktberegning

De bestilte varene vil bli pakket, målt og veid for fraktberegning slik at vi finner ut hvilken transportør som frakter godset på billigst måte.
Fraktbeløpet vil bli lagt til i totalbeløpet i etterkant og vil ikke vises i autogenererte ordrebekreftelser.
 

Frakt til bedrifter

Vi sender alltid deres ordre med den billigste transportøren. Pr. i dag har vi avtale med Postnord og Schenker.
Ordre som skal sendes ut av landet må forhåndsbetales og vi vil da ta kontakt med deg.
 

Frakt til private

Til private sender vi pakkene med Postnord MyPack med oppkrav. Det tilkommer da et oppkravsgebyr til ordinære fraktkostnader.
Du vil få en sms med informasjon om utleveringssted og hentekode til pakken.
Pakken sendes automatisk til ditt nærmeste utleveringspunkt for Postnord (matbutikk, kiosk, blomsterbutikk).
Dersom pakken ikke blir hentet innen 2 uker etter ankomst, blir den returnert til oss og kunden blir fakturert for frakt og omkostninger.
Dersom angrett på kjøpet skal brukes, må pakken hentes på utleveringssted og returneres til oss sammen med signert angrerettskjema (vedlagt i forsendelsen) Angreretten kan benyttes innen 2 uker etter utleveringsdato.
 
Begrensningene til Mypack er: max 20kg, max 120cm lang, max volumsvekt 35kg (dvs. omkrets + lengde kan ikke overstige 240cm).
Hvis disse begrensningene overstiges, må vi endre transportmetode for pakken. Vi vil i såfall ta kontakt med kunde siden det da tilkommer et gebyr.
 
Arkivprodukter AS forbeholder seg retten til å endre kundens valg hvis nødvendig.

Ordre på små gjenstander kan sendes som brevpost dersom verdien på varen ikke overstiger 500,-
 

Kontaktinformasjon

Kunden står ansvarlig for at oppgitt kontaktinformasjon er riktig (navn, adresse og telefonnummer etc.).
 

Transportskade


Ved synlige skader på emballasje, skal dette registreres på sjåførens håndterminal eller fraktbrev ved levering til bedrift eller hjemlevering privat. Kunde kan da nekte mottak av forsendelsen. Dette gjelder også dersom det er synlige skader på emballasje ved utlevering av Mypack.

Dersom kunde velger å ta imot forsendelsen selv om det er synlige skader på emballasje og det viser seg at innholdet er skadet, er det viktig at dette blir rapportert til transportør (Postnord/Schenker) og Arkivprodukter AS umiddelbart (innen 4 timer)
Se EDI-lapp på pakken for mer info.