Produkter

page

Frakt & Betaling


Fraktberegning

De bestilte varene vil bli pakket, målt og veid for fraktberegning.
Fraktbeløpet vil bli lagt til i totalbeløpet i etterkant og vil ikke vises i autogenererte ordrebekreftelser.

Frakt til bedrifter

Vi sender normalt våre varer med Postnord.
 

Frakt til private i Norge

Til private sender vi pakkene med Postnord MyPack. Frakten beregnes ut ifra pakkens størrelse og vekt, og reell fraktkostnad legges til faktura når pakken er sendt. Faktura sendes vanligvis ut etter pakken er sendt.

Du vil få en sms med informasjon om utleveringssted og hentekode til pakken.
Pakken sendes automatisk til ditt nærmeste utleveringspunkt for Postnord (matbutikk, kiosk, blomsterbutikk). Hentefrist for Postnord MyPack er 1 uke, men man kan selv forlenge fristen kostnadsfritt 1 uke. Dette kan man gjøre i app, eller på nett.

Dersom pakken ikke blir hentet innen 1 uke etter ankomst, blir den returnert til oss og kunden blir fakturert et gebyr for frakt tur / retur på kr 300,- eks. mva.

Dersom angrett på kjøpet skal brukes, må pakken hentes ut på utleveringssted og returneres til oss sammen med signert angrerettskjema (vedlagt i forsendelsen) Angreretten kan benyttes innen 2 uker etter utleveringsdato. Du kan altså ikke bare la være å hente ut pakken.
 
Begrensningene til Mypack er: maks 20 kg, maks 120 cm lang. Hvis varen er lenger enn 120 cm tilkommer et gebyr på 160 kr (eks mva) fra transportør, i tillegg til ordinær frakt.

Hvis disse begrensningene overstiges, må vi noen ganger endre transportmetode for pakken. Vi vil i såfall ta kontakt med kunde siden det da tilkommer et gebyr.
 
Arkivprodukter AS forbeholder seg retten til å endre kundens valg hvis nødvendig.

Kontaktinformasjon

Kunden står ansvarlig for at oppgitt kontaktinformasjon er riktig (navn, adresse og telefonnummer, e-post adresse etc.).

Transportskade

Ved synlige skader på emballasje, skal dette registreres på sjåførens håndterminal eller fraktbrev ved levering til bedrift eller hjemlevering privat. Kunde kan da nekte mottak av forsendelsen. Dette gjelder også dersom det er synlige skader på emballasje ved utlevering av Mypack.

Dersom kunde velger å ta imot forsendelsen selv om det er synlige skader på emballasje og det viser seg at innholdet er skadet, er det viktig at dette blir rapportert til transportør og Arkivprodukter AS umiddelbart (innen 4 timer)
Se EDI-lapp på pakken for mer info.